onsdag 12 november 2008

Stökigt hemma?

Är du också en snurrig student som jag och har böcker högt och lågt, ja vad skadar då en bok till? Eller njae... föressten nej tack! Inga fler böcker snälla! Så priset i den här tävlingen som na.se har lagt upp är kanske inget för mig ändå. Men jag tycker det är roligt att den dök upp just nu till premiären av vår nya blogg! Det vore ju kul o skicka in bara för att se vad man fick för omdöme, men jag vet ju ändå att jag inte skulle vinna... det skulle ju Perny göra! :)



Har faktiskt en städdag idag och nu är det dags för avloppet att få sig en rensning... Så jag slipper vika bort badrumsmattan när jag tappar ur badvattnet...

Jag bjuder på en liten titt in i mitt badrum. Tyvärr kunde jag inte få tag i Sven och Sigurd, mina tama silverfiskar, så ni får nöja er med lite andra husdjur.














Så här fint är det bakom min toalett. Toaborste, wc-ankan och såpa -vad varje människa bör ha bakom sin toalett!





Den här är inte köpt på loppis den är bara rostig ändå...





Jag gillar att vågen känns lite gammal... jag gillar bara inte att stå på den :P




Japp det var mitt badrum det, både frammifrån och bakifrån. På sina ställen kan det vara riktigt vitt och prydligt i sina hörn. Men låt inte skenet bedra, golvmattan bubblar upp på sina ställen och kaklet hänger löst bakom sophinken...
Men så är det ju ändå bara en hyrd plats :P


Så hej då från mig och mina husdjur! Den som gissar vad den figuren som inte är en stupfull delfin är vinner den blå badtvålsflaskan som stått där sen julen 2005





7 kommentarer:

Perny sa...

Jag bara älskar känslan du fångade på bilden med badkarlsproppen, underbar! Och vad det ska föreställa, den som inte är en full delfin... tja, en... anka kanske XD

Elin sa...

Jag tror det är en krabba.

Men hjälp, har du silverfiskar? De är det läskigaste jag vet, näst efters spindlar, harkrankar och trollsländor. Hjälp, jag ska aldrig mer kissa hemma hos dig.

Anonym sa...

Jag säger att det där röda djuret brevid delfinen är en rocka :)

catice sa...

Elin då! Du har fuskat! Det måste vara Sigurd och Sven som har skvallrat, jag såg dem sist hemma hos dig. De måste följt med i prälburken.

Elin sa...

Va? Har jag fuskat? Var det en krabba? På riktigt??
jag tänkte först säga sköldpadda.

Men uuusch, skräm mig inte med silverfiskar nu, då blir jag rädd på riktigt. Och då måste jag ta på mig stövlar och sitta i sängen och darra.

Katrina sa...

Grymt bra initiativ! :D Kul o läsa lite mer originellt inredda hem, sådär som bara sker med kärlek och allmän förvirring (typ vart la jag den saken nu igen).

Perny sa...

Kattis: jo då vi gör så gott vi kan. Vill du vara med?