onsdag 12 november 2008

Ett första försynt skitinlägg

Här kommer ett lite annorlunda sätt att inreda ett toalett. Denna toalett är så liten att det inte gick att fotografera en hel vägg fast jag hade helt utzoomat och stod pressad mot väggen samtidigt. Under fotograferingens gång trampade jag i en potta och snubblade över en pall så det var ett riskfyllt arbete.

Välkommen in i tryckeriet

Det är viktigt att man inte blir rastlös
när man har längre sittningar.

Det är ordnat genom ett stort plakat med diverse skämt
uppsatta på dörren.

Detta är alltså utsikten från själva fotöljnen.
Lägg märke till kalsongerna ovanför,
känns dom igen?


Här, en närbild av skämten.

Skyltar tycks om av hela familjen
och för att inga missförstånd skall göras,
att lägga av en rökare är ok, att röka, inte ok.


Det är inte alla som kan gå ifrån toaletten och skryta om rena händer,
om de inte fått instruktioner innan besöket vill säga

Man kan sitta i lugn och ro, för den är hyrd och klar.

Prydnader bakom ryggen. Det känns alltid extra tryggt
och lite lyxigt att ha plats för prydnader på en toalett.


Makens barndomstvålshållare som bär med sig mycket tvål
och många nostalgiska minnen

En tänkvärd tavla som kom till oss via presentvägen

Ännu något tänkvärd

Behövs det överhuvudtaget kommenteras?

Inte vitt så långt ögat kunde nås, inga prydliga upphägningar eller vikta toalettpappersändar. Bara en toalett, men personlig prägel.

8 kommentarer:

AinaKatrine sa...

Hehe, kul, jag gillar denna bloggen....Hälsa maken och barnen

Kram

Anonym sa...

alltså.. min storebror blir orange av avund när han får se tvålpumpen.. han hade en likadan nämnligen...
Krams Mipi

catice sa...

Alltså ja! Den måste kommenteras... ser ni inte hur fint hans huvud flyter ihop med väggen. Jag får bara sån lust och hångla upp honom och se om han försvinner in i väggen.

Anonym sa...

ha ha rolig blogg :D

Anonym sa...

Jag hittade till din blogg när jag kollade min statistik på bloggtoppen.se så stod det längst ner under min statistik "om du gillar den här bloggen så kanske du gillar:" och så var det 5-6 länkar och en utav dem var din.

Anonym sa...

*haha*
Störtskön blogg!! *bokmärker och kommer tebax*

Zizzi sa...

Jag älskar ju att gå på toaletten hos er! Här behövs inga tidningar! Fullt av saker att titta på och läsa!
KRam cissi

Perny sa...

Aina: hälsat och klart

Mipi: maken blev glatt överraskad när han hörde att din bror haft en likadan.

Catice: JAG FÅR BILDER, JAG FÅR BILDER AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Anna och Åsa: ni är båda så välkomna tillbaka och ni är även välomna och bidraga om ni känner för det

Zizzi: ja visst har vi en skittrevlig toalett