onsdag 9 september 2009

En ny familjemedlem på toaletten

I det första inlägget berättade jag om vår lite annorledes inredda toalett. I går fick detta rum en ny familjemedlem, nämligen ett omklädningsrum för damer.

Detta gamla skåp är en av de minnesmärkena jag tog med mig från mitt barndomshem. Det hängde inne i en skrubb på vinden under hela min uppväxttid och tillhör verkligen huset i mina ögon. Eftersom skåpet används till vissa speciella saker för just kvinnor, alltså mig än så länge, tycker jag det är lite roligt att den får kallas för omklädningsrum för damer. Ni kan ju alla gissa vad det är för kvinnliga saker som förvaras i detta skåp.

Lägg märke till hur gammal spegeln är, den borde bytas ut men på något sätt känns det som om skåpet förlorar sin charm då. Förövrigt så kan ni säkert se vad som speglar sig, känner ni igen dom, ytterligare en gång.

3 kommentarer:

Zizzi sa...

Jättefint skåp! Jag tycker inte att du ska byta ut spegeln i det.
Kram cissi

Jenny sa...

Om du byter ut spegeln tror jag att jag måste slå lite på dig...

Perny sa...

Nej nej, jag ska inte byta spegeln :) men även om jag gjorde det så är jag osäker på om ni skulle märka det ;)