tisdag 22 juni 2010

Mycket udda kök

Jag har tidigare presenterat de ansiktslyft vi gjorde i vårt "sommarhus" där vi gjorde förändringar som inte krävde för stor kassa eller för mycket arbete. Nu vill jag presentera köket i samma hus.Köket är inte renoverat sedan sextiotalet vilket gör att detaljerna är tidstypiska från den tiden. Det är inte skabbigt eller ofräscht utan ett mysigt kök som absolut inte behöver några handlag om man inte kräver modern design, vilket vi inte gör.

Köksluckorna är typiska för sextiotalet,
spisen är dock nyare av helt andra skäl än design, tyvärr.
Lägg även märke till färgen på luckorna,
nog är de gula där nere och gråa där uppe?

kylskåpet är en aning nyare än sextio, men det är marginellt.
Men vänta lite nu, här är ju luckorna rosa,
men fortfarande i samma stil som de tidigare skåpen.

och här är skåpen ljusgröna och gråa,
men fortfarande i samma stil som de andra.
Ett aningens färgglatt kök,
fast inte på det gälla sättet
utan på ett ganska subtilt och avkopplande sätt.
Helt egen stil helt enkelt.

Många gånger brukar folk klaga över att kök inte är gjorda för mer än en person, så är det inte med detta kök, det kan jag lova, se bara denna smarta lösning.


Två diskbänkar med två diskhoar
i ett relativt fyrkantigt kök med ett bord mitt i.
Man behöver inte trängas utan en kan skölja disk
och diska medan en annan skalar potatis.
Det är verkligen guld,
de äktenskapliga gnabben blir så mycket färre då.

Självklart är det tanker som följer med mig när vi planerar vårat eget nya kök där hemma.

2 kommentarer:

Barbro sa...

Det verkar som om en Pippi Långstrump med stil har inrett.

Perny sa...

Okej, de som är skyldiga är inte närvarande längre, men de är nog tacksamma för din fina komplimang ;)

Kan säga att det är mycket äldre människor än oss, alltså äldre än makens farmor, dom tänkte väl mer funktion än modern stil, för funktionellt är det kan jag lova!